Święty dąb – Ryszard Danecki


Dab-Chrobry-2007Ja żyję inaczej, moi mali bracia –
wysoko ponad lasem mój pień ogromny!
Mówią: drzewa samotne wiatr przewraca.
Mówią: w drzewa samotne biją gromy.

I niech mnie nagła burza złamie na pół,
i niech gromy biją we mnie ulewą:

stąd widzę horyzont – i wschód, i zachód,
wy – tylko sąsiada z prawej i z lewej!

Rośnie las niewzruszoną, szarą ścianą –
może jak ja będą wielkie pnie wasze,

lecz wschód i zachód – nieznane zostaną:
z prawej i z lewej sąsiad będzie zawsze…

źródło: http://lachy.c0.pl/poemat_piastowski/swiety_dab/

Skomentuj

